Welkom op de ES-M.BE Site.
ES-M.BE staat voor Erik Stuer Management.
ES-M.BE is de site dewelke centraal staat voor gezondheid, verzorging, mode,
lifestyle, zaken doen ... en nog zoveel meer !
Een dieet rijk aan vetten en arm aan koolhydraten, zoals het
Atkins dieet, zijn een gevaar !
Het is intussen bewezen dat een Atikins dieet schadelijk is voor
je hart.
eten van eieren, vlees en zuiverproducten
Een dieet waarin je hoofdzakelijk eieren, vlees en
zuivelproducten eet is sterk af te raden. Het belet echter de
hartspier omenergie op te nemen wat uiteindelijk een groot
gevaar oplevert op hartproblemen.
Universiteit van Oxford en haar onderzoek
Aan de hand van een onderzoek aan de universiteit van Oxford is
gebleken dat proefpersonen dewelke het Atkins dieet volgden
sneller vermoeid waren. Hun "brandstoftank" van de hartspier
bleek wel leeg te zijn. Volkomen gezonde mensen waren sneller
vermoeid. Sommige personen voelden zich na amper 2 weken zo slap
dat ze hun dagelijks rondje joggen niet meer aan konden.
Eens men met het dieet stopt klimt de hartspier terug naar zijn
vroegere energieniveau. Eventuele negatieve gevolgen op lange
termijn worden echter niet uitgesloten.